In de horeca staan service en dienstverlening hoog in het vaandel. Als gastheer of leidinggevende bediening moet de student weten hoe ze gasten informeren en adviseren. Kenmerkend voor de methode Tendens Bediening zijn de specifieke beroepssituaties. Door samenwerking met de professionele praktijk wordt een goed beeld gegeven van de toekomstige werkomgeving en worden de juiste kennis, vaardigheden en gedrag geleerd. Tendens Bediening voldoet aan het kwalificatiedossier Bediening.
Deel 1 van het theorieboek Bediening behandelt de bedrijfstak Horeca, algemene beroepsvaardigheden voor de medewerker Bediening, serveertechnieken, menuleer en gereedschappen en apparatuur. Ook sociale hygiëne komt aan bod. In deel 2 worden de dranken- en warenkennis behandeld. Deze theorieboeken kunnen gebruikt worden als naslagwerk bij de werkboeken van de lesmethode Tendens Bediening.
Maak samen werk van onderwijs
Boom beroepsonderwijs wil jongeren helpen zich te ontwikkelen tot echte vakmensen. Wij zijn er voor de doeners en de makers. Om samen werk te maken van onderwijs verbinden wij docenten, studenten en het bedrijfsleven met elkaar. Zo zorgen we ervoor dat jongeren het beste uit zichzelf halen. Met inspirerend lesmateriaal voor een wereld die continu verandert. Dat maakt ons trots!