In de horeca staan service en dienstverlening hoog in het vaandel. Als gastheer of leidinggevende bediening moet je weten hoe je gasten informeert en adviseert. Kenmerkend voor de methode Tendens Bediening zijn de specifieke beroepssituaties. Door samenwerking met de professionele praktijk wordt een goed beeld gegeven van
de toekomstige werkomgeving en worden de juiste kennis, vaardigheden en gedrag geleerd. Tendens Bediening voldoet aan het kwalificatiedossier Bediening.
Vrijwel ieder restaurant heeft een menukaart. Sommige restaurants voeren jaren dezelfde kaart, terwijl andere restaurants deze regelmatig wijzigen. Bijvoorbeeld omdat er een nieuw seizoen aanbreekt, omdat het restaurant beter wil aansluiten op de wensen van de gasten of omdat een bepaald gerecht niet meer rendabel is. Bij het opstellen of wijzigen van de menu- of drankenkaart gebruik je kennis over menuleer en menuopbouw. Je gebruikt deze kennis om drank-, wijnen spijscombinaties samen te stellen. In dit werkboek leer je om informatie te verzamelen en voorstellen te doen voor (wijzigingen in) de dranken-, wijn- en/of menukaart.
Maak samen werk van onderwijs
Boom beroepsonderwijs wil jongeren helpen zich te ontwikkelen tot echte vakmensen. Wij zijn er voor de doeners en de makers. Om samen werk te maken van onderwijs verbinden wij docenten, studenten en het bedrijfsleven met elkaar. Zo zorgen we ervoor dat jongeren het beste uit zichzelf halen. Met inspirerend lesmateriaal voor een wereld die continu verandert. Dat maakt ons trots!