Tendens Toerisme en Recreatie draagt bij aan de ontwikkeling tot gastvrije en klantgerichte dienstverleners. Als dienstverlener gaat de student aan de slag in bedrijven die gericht zijn op toerisme, recreatie en vrije tijd. Door de samenwerking met de professionele praktijk wordt een realistisch beeld gegeven van de toekomstige werkomgeving. Met actuele en uitdagende opdrachten worden de juiste kennis, vaardigheden en gedrag geleerd.
Door de inzet van marketingactiviteiten kom je in contact met bestaande en potentiële klanten en kun je je product of dienst onder de aandacht brengen. In je advies- en verkoopgesprek houd je rekening met de wensen van de gast of klant en je verkoopt zo het meest geschikte aanbod. Je biedt ook passende extra’s aan waardoor de klant of gast meer dan tevreden is met jouw dienstverlening. Want je klant of gast optimaal van dienst zijn bij de aanschaf van een product of dienst en de omzet verhogen: dat is commerciële dienstverlening.
Bij dit theorieboek horen de werkboeken Promoten en verkopen reisbranche | pakketreizen, Promoten en verkopen reisbranche | maatwerk, Promoten en verkopen hotel en Promoten en verkopen verblijfsrecreatie.