Tendens Toerisme en Recreatie draagt bij aan de ontwikkeling tot gastvrije en klantgerichte dienstverleners. Als dienstverlener ga je aan de slag in bedrijven die gericht zijn op toerisme, recreatie en vrije tijd. Door de samenwerking met de professionele praktijk wordt een realistisch beeld gegeven van de toekomstige werkomgeving. Met actuele en uitdagende opdrachten worden de juiste kennis, vaardigheden en gedrag geleerd.
In dit werkboek is de kerntaak Treedt op als aanspreekpunt voor klanten/gasten uitgewerkt voor de verblijfsrecreatie. De frontofficemedewerker in de verblijfsrecreatie is werkzaam op een camping, bungalowpark, groepsaccommodatie of een combinatie hiervan. Vaak werk je als receptionist achter een balie, maar je kunt ook bij een contactcenter werken. Je ontvangt gasten, informeert hen, adviseert en verkoopt verschillende producten en diensten en onderhoudt de relatie. Daarbij staat altijd de gastwens centraal, waarbij je ook de belangen van het bedrijf in het oog houdt. Soms krijg je te maken met problemen of klachten.
In dit werkboek wordt verwezen naar theorieboeken uit het basisdeel: Frontoffice in toerisme en recreatie, Communicatie in toerisme en recreatie, Producten en diensten in toerisme en recreatie en Bestemmingen: Nederland en de buurlanden.