Dit keuzevak is een verdieping van de profielmodule commercieel en gaat over het beoordelen en verbeteren van een bestaande retail-/bedrijfsformule, rekening houdend met:
In dit keuzevak onderzoekt de leerling in teamverband, voor een opdrachtgever, één of meer marketinginstrumenten van een bestaande retailformule en doet een marktonderzoek en vervolgens aanbevelingen voor verbeteringen.
Het keuzevak Marketing bestaat uit vier lesbrieven:
Opbouw
Elke keuzevak bestaat uit vier lesbrieven. Elke lesbrief begint met een Taak 1 Kennismaken met….. Vervolgens is er een aantal taken met theorie en opdrachten. Elke lesbrief sluit af met Taak Voorbereiden op de toets, een digitale Begrippentrainer en een digitale oefentoets. Het keuzevak sluit af met een digitale eindtoets.
Doe-opdrachten
De lesbrieven bevatten veel praktische doe-opdrachten waarmee de leerling zelf aan de slag gaat. Er zijn recepten bijgeleverd, maar je kunt er ook voor kiezen eigen recepten te delen met je leerlingen.
Bij dit combipakket ontvangt je leerling een papieren uitgave en een licentie. Met de licentie krijgt je leerling toegang tot deze lesbrieven in onze digitale leeromgeving.
Deze is geldig gedurende één jaar en kan kosteloos verlengd worden.
Maak samen werk van onderwijs
Boom beroepsonderwijs wil jongeren helpen zich te ontwikkelen tot echte vakmensen. Wij zijn er voor de doeners en de makers. Om samen werk te maken van onderwijs verbinden wij docenten, studenten en het bedrijfsleven met elkaar. Zo zorgen we ervoor dat jongeren het beste uit zichzelf halen. Met inspirerend lesmateriaal voor een wereld die continu verandert. Dat maakt ons trots!