In de horeca staan service en dienstverlening hoog in het vaandel. Als gastheer of leidinggevende bediening moet de student weten hoe ze gasten informeert en adviseert. Kenmerkend voor de methode Tendens Bediening zijn de specifieke beroepssituaties. Door samenwerking met de professionele praktijk wordt een goed beeld gegeven van de toekomstige werkomgeving en worden de juiste kennis, vaardigheden en gedrag geleerd. Tendens Bediening voldoet aan het kwalificatiedossier Bediening.
In dit werkboek komen alle onderdelen van de afscheidsfase aan bod: het serveren van afterdinnerkoffie, afrekenen met gasten en het meten van de gasttevredenheid. De student gaat aan de slag met de volgende onderwerpen:
Digitale ondersteuning bij dit werkboek staat op de website www.tendensbediening.nl. De student vindt hier aanvullende bronnen, films, animaties en weblinks.
Maak samen werk van onderwijs
Boom beroepsonderwijs wil jongeren helpen zich te ontwikkelen tot echte vakmensen. Wij zijn er voor de doeners en de makers. Om samen werk te maken van onderwijs verbinden wij docenten, studenten en het bedrijfsleven met elkaar. Zo zorgen we ervoor dat jongeren het beste uit zichzelf halen. Met inspirerend lesmateriaal voor een wereld die continu verandert. Dat maakt ons trots!