Tendens Toerisme en Recreatie draagt bij aan de ontwikkeling tot gastvrije en klantgerichte dienstverleners. Als dienstverlener ga je aan de slag in bedrijven die gericht zijn op toerisme, recreatie en vrije tijd. Door de samenwerking met de professionele praktijk wordt een realistisch beeld gegeven van de toekomstige werkomgeving. Met actuele en uitdagende opdrachten worden de juiste kennis, vaardigheden en gedrag geleerd.
In dit werkboek zijn de kerntaken Treedt op als aanspreekpunt voor klanten/gasten en Voert administratieve en financiële processen uit uitgewerkt voor de dagrecreatiesector. Je leert welke verschillende dagrecreatiebedrijven er zijn en welke soorten gasten er aan je balie kunnen komen. Daarnaast leer je hoe je de verschillende gasten ontvangt, informeert en adviseert. Zowel mondeling, via de telefoon als online. Ook wordt ingegaan op het inschrijven en het controleren van inschrijvingen. Je gaat ook aan de slag met het opstellen van facturen en nieuwsbrieven en het bijhouden van voorraadgegevens.
In dit werkboek wordt verwezen naar theorieboeken uit het basisdeel: Frontoffice in toerisme en recreatie (isbn 978 90 3722 849 6), Backoffice in toerisme en recreatie, Communicatie in toerisme en recreatie (isbn 978 90 3722 850 2), Producten en diensten in toerisme en recreatie (isbn 978 90 3722 851 9) en Bestemmingen: Nederland en de buurlanden (isbn 978 90 3722 852 6).